Sisekeskkonna analüüs
Sisekeskkonna analüüs keskendub nendele teguritele ja trendidele organisatsioonis, mida me suudame otseselt mõjutada. See on strateegilise kavandamise oluline komponent, mille eesmärk on tagada arutelu kvaliteet ja seeläbi ka kavandatava strateegia asjakohasus ja tõhusus.
Hetkeolukorra kirjeldamine ja analüüs
Strateegilise kavandamise kvaliteet sõltub otseselt selle aluseks olevate andmete täpsusest. Andmete põhjalik analüüs aitab sõnastada adekvaatseid ja saavutatavaid eesmärke. Kuigi hetkeolukorra analüüs ei pruugi alati strateegia lõppdokumenti jõuda, on selle roll strateegilise kavandamise protsessis fundamentaalne.
Sise- ja väliskeskkonna eristamine
Oluline on eristada sisekeskkonda, mida me suudame mõjutada, ja väliskeskkonda, mis koosneb teguritest väljaspool meie kontrolli. Mõlema keskkonna mõistmine on kriitiline edukaks strateegia kujundamiseks.
Eesmärkide sõnastamine
Sisekeskkonna analüüsi eesmärk on pakkuda realistlikku peegeldust teguritest, kus organisatsioonil läheb hästi, ning tuua esile valdkonnad, mis vajavad täiendavat tähelepanu või arendamist. See aitab organisatsioonil teha teadlikke otsuseid ressursside jaotamise ja arendustegevuste osas.
McKinsey 7-S meetod
McKinsey poolt välja töötatud 7-S meetod aitab analüüsida organisatsiooni struktuuri ja toimimist seitsme erineva dimensiooni kaudu: strateegia, struktuur, süsteemid, ühised väärtused, oskused, personal ja stiil. See mitmekülgne lähenemine võimaldab põhjalikult hinnata organisatsiooni sisemist toimimist ja tõhusust.
PRIMEFACT meetod
David Parrishi välja töötatud PRIMEFACT meetod keskendub kultuuri- ja loovettevõtetele, hõlmates selliseid kategooriaid nagu inimesed, maine, intellektuaalne omand, turg, eetos, finantseerimine, agiilsus, koostöö ja talent. See lähenemine on eriti sobiv organisatsioonidele, kes soovivad süvendatult mõista oma tegevuse kultuurilisi ja loomemajanduslikke aspekte.