

Muuseum 3.0 on Creativity Labi ja Eesti Muuseumiühingu ühisalgatus muuseumide strateegilise võimekuse tõstmiseks ning tulevaste muuseumivaldkonna eestvedajate võimestamiseks.
Strateegiliselt juhitud organisatsioonil on eristuv missioon, suunda näitav visioon ning ambitsioonikad, ent realistlikud ja mõõdetavad eesmärgid, mille poole liikuda.
Hea tegevuskava aitab tõlkida strateegilised eesmärgid tegevuste keelde, millel on selged vastutajad ning mille elluviimist on mugav jälgida.
Väärtused on kokkulepe selle kohta, kuidas organisatsioonis toimitakse. Need määratlevad, mida me endilt ja teistelt ootame. Kaasavalt ja konkreetselt sõnastatuna peaksid väärtused olema praktiliselt kasutatavad tööriistad igapäevatöö korraldamisel.
Sisekeskkonna analüüs keskendub nendele teguritele ja trendidele organisatsioonis, mida me suudame otseselt mõjutada. Strateegilise planeerimise kvaliteet sõltub otseselt olukorrateadlikkusest ja andmete kättesaadavustest.
Väliskeskkonna analüüs keskendub teguritele, mida me ei mõjuta otseselt, kuid mis avaldavad olulist mõju organisatsiooni strateegilistele otsustele.
Probleemipuu meetod võimaldab struktureerida ja selgitada probleemide põhjuseid ja tagajärgi, tagades, et probleemide lahendamisel keskendutakse õigetele küsimustele.
Muudatuste tulemuslikust ja kaasavast juhtimisest Kotteri kaheksaastmelise mudeli toel, et paremini mõista muutustele vastuseisu põhjuseid.